2017-2018 სასწავლო წლის მეორე
სემესტრში სსიპ თერჯოლის მუნიციპალიტეტის სოფელ კვახჭირის საჯარო სკოლაში ფუნქციონირებას
იწყებს ლიტერატურის წრე „კარცერ-ლუქსი“;
სამიზნე ჯგუფი: სსიპ თერჯოლის მუნციპალიტეტის სოფელ კვახჭირის საჯარო სკოლის
საბაზო და საშუალო საფეხურების მოსწავლეები.
ლიტერატურის
წრე შეიკრიბება ორ კვირაში ერთხელ(სულ ათი შეხვედრა). თითოეული შეკრების თემა,
მიზნები და აქტივობები იქნება განსხვავებული. ყოველი შეხვედრის ბოლოს წრის
წევრებისთვის ცნობილი გახდება მომდევნო შეხვედრის თემა, შესაბამისად, მათ მიეცემათ გარკვეული დავალებები, რომლებიც უნდა შეასრულონ მომდევნო შეკრებამდე.
მაგალითად, კონკრეტული ნაწარმოების წაკითხვა, ინფორმაციის მოძიება მწერლის,
ნაწარმოების შესახებ, პრეზენტაციის მომზადება და ა.შ.
დავალებები იქნება როგორც ინდივიდუალურად შესასრულებელი, ისე - წყვილში ან მცირე ჯგუფში.
თითოეული შეხვედრის
ხანგრძლივობა იქნება 1-1,5 საათი.
შენიშვნა:
წრის წევრთა ინტერესებისა და საჭიროებების გათვალისწინებით შეიძლება
შეიცვალოს შეხვედრის თარიღი ან თემა;
წრის მუშაობის გრაფიკი და პროგრამა:
N
|
თარიღი
|
თემა
|
1
|
25.01.2018
|
რატომ
„კარცერ-ლუქსი“?..
პირველი
შეხვედრა - წრის პროგრამისა და მუშაობის პრინციპების გაცნობა; მოლოდინების
განსაზღვრა;
ლიტერატურული
ეკივოკი...
|
2
|
8.02.2018
|
წიგნის
ისტორია...
მსოფლიო
ლიტერატურის სათაავეებთან („გილგამეშიდან“ დღემდე);
|
3
|
22.02.2018
|
ჩემი
საყვარელი მწერალი, ნაწარმოები ან ლიტერატურული გმირი;
|
4
|
15.03.2018
|
ლიტერატურული
პრემიები (ნობელი, პულიცერი, ბუკერი, გონკური...) ;
|
5
|
29.03.2018
|
ანტუან
და სენტ ეგზიუპერის „პატარა უფლისწული“
|
6
|
12.042018
|
„ერთი
ოჯახიდან“(მწერალი მამა-შვილები, ძმები...)
|
7
|
26.04.2018
|
ერთი
მწერლის ისტორია - გოდერძი ჩოხელი;
|
8
|
10.05.2018
|
ცნობილი ეკრანიზაციები;
|
9
|
24.05.2018
|
ლიტერატურული ვიქტორინა;
|
10
|
07.06.2018
|
დასკვნითი შეხვედრა - წრის მუშაობის შეჯამება;
|
წრის მუშაობის
მიზნები და ამოცანები ეფუძნება ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებსა და ამოცანებს.
კერძოდ,
·
განუვითაროს მოზარდს ძირითადი სამეტყველო უნარები;
·
ჩამოუყალიბოს დამოუკიდებელი, შემოქმედებითი და რეფლექსური აზროვნების უნარი;
·
შეაყვაროს კითხვა; გამოუმუშაოს ლიტერატურის, როგორც სიტყვის ხელოვნებისა და კულტურის ფაქტის, აღქმისა და გაცნობიერების უნარი;
·
გააცნობიერებინოს ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო კულტურა, როგორც ცვლილებისა და განვითარების მუდმივმოქმედი პროცესი.
·
სხვადასხვა სახის,
სტილისა და ჟანრის
ტექსტების ანალიზისა და შექმნის უნარის
გამომუშავება;
·
მწერლის შემოქმედების გააზრება სუბიექტური (მწერლის ცხოვრების მნიშვნელოვანი ფაქტები
და მომენტები) და
ობიექტური (ეპოქის ზოგადი
კონტექსტი) ფაქტორების გათვალისწინებით;
·
ლიტერატურულ ნაწარმოებში ასახული პრობლემატიკის მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა, პიროვნული პოზიციის ჩამოყალიბება და
მისი არგუმენტირება;
·
ლიტერატურულ ნაწარმოებებში ასახული ფასეულობების აღქმა-გააზრება და მათ
მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა;
·
დისკუსიებში მონაწილეობა, მონოლოგური და
დიალოგური მეტყველების უნარ-ჩვევათა
ჩამოყალიბება;
· საგანმანათლებლო მიზნით სხვადასხვა რესურსით (ლექსიკონები, ბიბლიოთეკა, ინტერნეტი და სხვ.)
სარგებლობა;
რესურსები
v ადამიანური რესურსები (მასწავლებელი, წრის მონაწილე
მოსწავლეები);
v სკოლის ბიბლიოთეკაში არსებული მხატვრული
ლიტერატურა;
v კომპიუტერები, პროექტორი.
v საკანცელარიო ნივთები...
v ინტერნეტრესურსები:
https://www.youtube.com/watch?v=cYKolDqoHqk
(სატელევიზიო სპექტაკლი)
და ა.შ.
წრის ხელმძღვანელი სსიპ თერჯოლის მუნიციპალიტეტის სოფელ
კვახჭირის საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი თამარ აფრიდონიძე
No comments:
Post a Comment