კინალოკო 1-ლი თამაში
https://drive.google.com/file/d/0B3rKTJniAAe9a3AyR3V3clFhVW8/view?usp=sharing
კინალოკო მე-2 თამაში
https://drive.google.com/file/d/0B3rKTJniAAe9VWpKejRIZ2RNUkE/view?usp=sharing
კინალოკო მე-3 თამაში
https://drive.google.com/file/d/0B3rKTJniAAe9Nm1SdHFpa0M2ZmM/view?usp=sharing
კინალოკო ფინალი
https://drive.google.com/file/d/0B3rKTJniAAe9NWt6Z2NtalJQY0k/view?usp=sharing
რა? სად? როდის?
გიორგი ლეონიძე 115
1. „ვენახები ულეველი ხილით იყო სავსე ...ხეხილის მსხმოიარობით
გახარებული საწყალი ბავშვი მიადგებოდა უხვად დასხმულ ხეს, მაგრამ უეცრივ მოაგონდებოდა
სასტიკი სიტყვა --- და გველნაკბენივით გამობრუნდებოდა უკან. („ჩვენი ჭერამი“)
დაასახელეთ
ეს სიტყვა
[გაყიდულია]
2.
ამ
პერსონაჟის სახელი ფილმ „ნატვრის ხის“ სცენარისტმა შეცვალა და „მარადია“ უწოდა.
დაასახელეთ,
რა ჰქვია ამ პერსონაჟს მოთხრობაში(„მარიტა“)
[დიდედა ლელაური]
3. ბლიცი:ვის
ეძღვნება ლექსები
2.1.
შენის
დიდებით
აშუქე
მთები,
შენს ნაამაგარს ზღვები გალობდნენ,
ხმლით განამტკიცე შენ საქართველო
დარუბანდიდან რკინის პალომდე.
შენს ნაამაგარს ზღვები გალობდნენ,
ხმლით განამტკიცე შენ საქართველო
დარუბანდიდან რკინის პალომდე.
თვით უმორჩილო ზღვას დასდევ ხელი,
შეაბი რკინის კარი დარიალს,
შენგან დადგმული ქვაკუთხედები
ახლაც ისევე დაუმდნარია.
შეაბი რკინის კარი დარიალს,
შენგან დადგმული ქვაკუთხედები
ახლაც ისევე დაუმდნარია.
[დავით აღმაშენებელი]
2.2.
შენ მოათენე პირის ნათელით,
რაც ქართლს წყვდიადი დაებურუსა,
შენ ერთს გიგონებს შენი სამშობლო
დედას მშვენიერს, შუბლ-ასპიროზსა.
რაც ქართლს წყვდიადი დაებურუსა,
შენ ერთს გიგონებს შენი სამშობლო
დედას მშვენიერს, შუბლ-ასპიროზსა.
ზღვიდან ზღვათამდი ზღვართა დამდებო,
სამშობლოს მახვილს სხივად მოება, -
შენი ღიმილი, შენი ლეჩაქის
წმინდა ნაჩრდილის უმანკოება.
სამშობლოს მახვილს სხივად მოება, -
შენი ღიმილი, შენი ლეჩაქის
წმინდა ნაჩრდილის უმანკოება.
[თამარ მეფე]
2.3.
შენი
ქართლი
გაზაფხულით
-
ისე წახველ – ვერ ამწვანდა;
გული ჰქონდა დაგაზული,
თოფმოხვედრილ არწივს ჰგავდა!
ისე წახველ – ვერ ამწვანდა;
გული ჰქონდა დაგაზული,
თოფმოხვედრილ არწივს ჰგავდა!
ახმიანებ
საუკუნეს,
ძველ ნახმევმა მოგვცა ბანი,
და ვემთხვევით ხალხის პოეტს,
შუბლგახვრეტილს, ცრემლგაბანილს…
ძველ ნახმევმა მოგვცა ბანი,
და ვემთხვევით ხალხის პოეტს,
შუბლგახვრეტილს, ცრემლგაბანილს…
შენ გიყვარდა ხმა მტვრევისა
და მომსკდარი კლდიდან თერგი;
და მომსკდარი კლდიდან თერგი;
შენ ძირს დაგცეს ფოთოლივით
და მთასავით წამოდექი!
და მთასავით წამოდექი!
[ილია ჭავჭავაძე]
4. ეს
სიტყვა სულხან-საბა ორბელიანის ლექსიკონში ასეა განმარტებული : „მოყვასთაგან საჭმელთ
შემოკრება“, ხოლო თავად სიტყვა „არიფი“ ნიშნავს „ამხანაგს“, „თანამოაზრეს“, „თანამეინახეს“.
მოთხრობა „მარიტაში“ ვკითხულობთ: „ჩვენ დროს
ბავშვთა ერთი ბედნიერი დღე . . . იყო - საძმო სუფრა,- ყვავილთა დღესასწაული,
ყრმათა პურმარილის შეერთება.“
დაასახელეთ
ეს დღესასწაული („მარიტა“)
[არიფანა]
5.
რომელი ისტორიული პირის შესახებ წერს ავტორი : „ისე
სძულდა გარსია ხარაზს ---, ერთი ლაქუცა ძაღლი ჰყავდა, „ნიკოლაის“ ეძახდა.
დაასახელეთ
ეს ისტორიული პირი („ჩორეხი“)
[ნიკოლოზ მეორე]
6.
სუპერბლიცი:
რომელ
პერსონაჟზე წერს ავტორი:
ა) მთელი დღე ტრილებდა სოფლის საქმეებზე,
ღამეც კი მის განკარგვაზე ფიქრობდა. განა ტყუილად უყვარდა გარჯა, წვართულობა, სოფლის
მერჯულეს, გამგებელსა და მეუფროსეს.
[ციციკორე]
ბ)მისი წამალი არავის ეჭირვებოდა.
არც თითონ ატანდა ძალას. მაინც სოფლის იმედი იყო... ისევ მკურნალის სახელით ცხოვრობდა,
ოდესღაც სხვათა გულის დამჭრელი...
[ფუფალა]
გ) --- ნამშრალი,
გოროზი, ყველასგან უყვარული და ყველას უარმყოფელი, დახარბებული იყო ცხოვრებას. დღეში
ათჯერ დასთვლიდა თავის ცხვარს და კიდევ არ ეკმავებოდა
[შეთე]
7.
გ. ლეონიძე წერდა: „--- ისტორიული სოფელია. საბუთებში
იგი მე-15 ს-დან იხსენიება. 1616 წელს შაჰ-აბასმა ამ სოფლის მოსახლეობა ირანში, ფერეიდანს,
გადაასახლა იქ ხომ დღესაც არსებობს სოფელი ამ სახელწოდებით.
დაასახელეთ
სოფლის სახელწოდება (ავტობიოგრაფია)
[პატარძეული].
8.
ახლაც ისე ვერ შევხედავ ---ს რომ გული არ ამიჩქროლდეს!..
--- ჩემი მეორე მშობელია... როგორ მიყვარდა ---ის ბროლნამსხვრევი, დაიისფერებული ზვირთები,
მუდამ მჩქროლავი, მთრთოლავი ტოროლას ფრთებივით, მხიარული, მოსიყვარულე!
რის
შესახებ წერდა ამგვარად გ. ლეონიძე(„მშობლიურ ხეთა ჩრდილებში“)
[მდ. იორი]
9.
ამ ორი ოჯახის დაპირისპირება, ცოტა ხუმრობით, მონტეგებისა
და კაპულეტების მტრობას შევადაროთ J
შექსპირის ტრაგედიის მსგავსად, ამ ოჯახებს შორის დაპირისპირება სიყვარულმა მოაგვარა,
თუმცა , შექსპირისგან განსხვავებით, აქ სიყვარულის ამბის ბედნიერი დასასრული გვაქვს.
დაასახელეთ
ვის დაპირისპირებაზეა საუბარი?
[ჩირიკი და ჩიკოტელა].
10. ბავშვი
არ გაეტირებოდა ისე თავის დედას, როგორც ჩორეხი მისტიროდა საქართველოს წარსულ დიდებას.
გაშლიდა რუკას, შემოგვისხამდა გარს, დაადებდა თითს რუკაზე, ეალერსებოდა [სამაგალითოდ
მიაჩნდა ყოველივე წარსულის]... - რით არის სახარებაზე ნაკლები? მიაჩერდებოდა მღვდელს
და თან დასძენდა :-„შემრისხენ და შემიწყალენ , მამაო, ვითხოვ მეოხებას“.
რის
შესახებ ამბობდა ამ სიტყვებს ჩორეხი? („ჩორეხი“)
[„ვეფხისტყაოსანი“]
11. კახეთის
ცხოვრება მთლად უნდა შეცვლილიყო. აყვავებას მოელოდნენ... მხოლოდ ციციკორე არ იზიარებდა
საერთო სიხარულს... -ხალხო, დაფიქრდით, იქნებ არც არის საჭირო ეგ რაღაც რკინის „მარშინა“!
ჰაერი გაფუჭდება, პური და მტევანი მოიწამლება, ხალხი იავადმყოფებს, უნამუსობა ჩამოვარდება!
განა გოგონები აგრე თავისუფლად გაივლიან?... ხალხო, ფრთხილად, ეშმაკს არ წაავლოთ ხელი“...
რას
უწოდებდა ციციკორე რკინის „მარშინას“?(„ციციკორე“).
[მატარებელს]
12. გ.
ლეონიძის რომელ ლექსზე გამოხმაურებას წარმოადგენს ლაშა გახარიას ეს ლექსი:
„ვაი, რა მწარე ყოფილა სხვისი მიწისა
შვილობა!
ირმისა ტყავსა სანაცვლოდ ჭინჭარში
გდება ტიალად,
ხელუკუ ჩამორთმეული ძმურად მოწვდილი
ფიალა.
მაგრამ თუ ქალმა გაცდუნა, მაგრამ
თუ გულმა იალა,
სისხლა იყივლა, აგჩინჩხლა, თავისებრ
აგაბრიალა -
ხორცი ხოხბისა კია არა, პური თავთუხის
კი არა,
ღვინო ბადაგის კი არა, თმის ერთი
ღერიც მოგარჩენს“
ათასიმც გჭირდეს იარა!..“
[„ყივჩაღის
პაემანი“]
13. 1959
წელს გამართულ საიუბილეო საღამოზე გ. ლეონიძეს უთქვამს: „ერთხელ ღმერთს საჩუქრები მიართვა
მთელმა სამყარომ. ზოგმა რა მიუტანა და ზოგმა რა... მიწამ ოქრო მიართვა, ზღვამ - თვალმარგალიტი,
ჭიანჭველამ კი ერთი ღერი ჩალა... ცა რომ ქაღალდად გადაიქცეს, ღამის ჰაერი მელნად, ვარსკვლავები
გადამწერებად მყავდეს და იმაზე მეტი ასოები დავსხა ქაღალდზე, რაც ზღვაში ქვიშა და თევზია,
მაინც ვერ გამოვხატავ ჩემს სიყვარულს ---
დაასრულეთ
ფრაზა
[ქართველი ერისადმი]
14. „-არა,
არ მინდა! რათ მინდა ამ ტანჯვასა და სიღარიბეში“?
-მერე და ვინ გაძლევს, შე საცოდავო!..
დიაკვანი ელეფთერი განაწყენებული
შესცქეროდა ელიოზს, დიდად გაკვირვებული, რომ ასეთი ბნელი და უხეში კაცი ნახა, რომელიც
უარს ამბობს ---
რაზე
თქვა უარი ელიოზმა?
[უკვდავებაზე]
15. ხელში
აგიღებ... გაკოცებ,
კედევ ჩაგკოცნი...
ჩაგცქერი;
წიგნი კი არა- ჟრჟოლა ხარ,
ჩამოქაფული ჩანჩქერის.
წიგნი კი არა- ბაღი ხარ,
ოქროს ცვარჩამოწვეთილი;
გაშლილი ბაირაღი ხარ,
ლექსის ფრთა გაუცვეთელი!
წიგნი კი არა - დილა ხარ,
ქართველი ხალხის ნათელი,
გულის ფესვებში გინახავ,
გულში ხარ გამონათალი.
ქაღალდზე გწერენ... სიტყვების
ნაცვლად ლალები სხდებიან;
გბეჭდვენ
ნიშნები სტამბური
ვარდებად აყვავდებიან.
გკითხულობენ და გმღერიან
ლხენით გულ-დამერცხლებული;
შენგან ჰყავს ხალხის სიცოცხლეს
სიკვდილი დამარცხებული.
[„ვეფხისტყაოსანი“]
2014 წლის 16 ოქტომბერი
სტარტი აიღო 2014-2015 სასწავლო წლის ჩემპიონატმა.მონაწილოება კლუბის ყველა გუნდმა მიიღო. თამაში, ტრადიციულად, საინტერესო და დაძაბული იყო.
1-ლი ტამაშის სემდეგ თანაბარი 5-5 ქულით დაწინაურებულია X-XI და XII კლასების გუნდები. ფინალისტების ვინაობას მე-2 შესარჩევი თამაში გაარკევს
სსიპ თერჯოლის მუნიციპალიტეტის სოფელ კვახჭირის საჯარო სკოლა
ინტელექტუალურიკონკურსი
„რა? სად? როდის?“
დ ე ბ უ ლ ე ბ ა
სასწავლო
წლის განმავლობაში ტარდება 3-ჯერ -შემოდგომაზე, ზამთარსა დაგაზაფხულზე
კლუბის მიზანი:
- ინტელექტუალიბავშვებისწარმოჩენადაწახალისება;
- მოსწავლეთათავისუფალიდროისსწორადორგანიზება;
- მოსწავლეებსშორისკონკურენციისდონისამაღლება;
- სკოლაშიინტელექტუალურიკონკურსებისორგანიზებისტრადიციისდამკვიდრება;
- სკოლათაშორისირაიონულიინტელექტუალურიკონკურსებისორგანიზება;
აქტივობები:
- ინტელექტ–კლუბის – რა?,
სად?, როდის? ჩამოყალიბება;
- კლუბისდებულებისშემუშავება;
- კონკურსის პირობებისგამოცხადება;
- გუნდებისრეგისტრაცია;
- მონაწილეებისდაყოფაჯგუფებად (გამოსვლისდღეებისადაგუნდებისრაოდენობისმიხედვით);
- კონკურსი;
- გამარჯვებულებისგამოვლენადადაჯილდოვება;
მინი დებულება:
- კლუბშიგაწევრიანებაშეუძლიათ IX-XII კლასებისმოსწავლეებს;
- კონკურსშიმონაწილეობისმიღებაშეუძლიათIX-XII კლასებისმოსწავლეებს;
- თითოეულიგუნდიუნდაშედგებოდეს მაქსიმუმ
6 ძირითადიწევრისგან;
- კონკურსშიმონაწილეგუნდებისრაოდენობაარარისშეზღუდული;
- გუნდებისრაოდენობისმიხედვითგანისაზღვრებასაკონკურსოდღეებისრაოდენობა;
- თითოეულსაკონკურსოდღესმონაწილეობასმიიღებსყველაგუნდი.
- თვითოეულსაკონკურსოდღესმონაწილეგუნდებისთვისდაისმება10საკონკურსოკითხვა(სტუმრის მოსვლის შემთხვევაში 11 კითხვა).
- ფრისშემთხვევაშიმოწინავეგუნდებიგააგრძელებენთამაშს, სანამერთ–ერთიგუნდიარმოიპოვებსგამარჯვებას-ე.წ.პენალტების სერია.
- კონკურსიშედგება 3 ეტაპისგან: 2
შესარჩევი თამაში და ფინალი.
- თამაშისას
არ მოქმედებს „წუთის დაზოგვის“ პრინციპი.
მოსალოდნელი შედეგები:
- ჩამოყალიბდებაინტელექტ–კლუბი – რა?,
სად?, როდის?, რომელშიცგაერთიანდებაIX -XII კლასებისმოსწავლეებისურვილისმიხედვით. კლუბისკომპეტენციაშიშევაინტელექტუალურიღონისძიებებისდაკონკურსებისორგანიზება;
- წახალისდებიანინტელექტუალიბავშვები, რომლებიცმონაწილეობასმიიღებენინტელექტუალურღონისძიებებში, გამოავლენენდაგანავითარებენსაკუთარნიჭსადაუნარებს;
- სკოლაშიდამკვიდრდებაინტელექტუალურიკონკურსებისორგანიზებისტრადიცია;
კლუბის
წევრებისაგან შედგება სკოლის ინტელექტკლუბის ნაკრები, რომელიც მონაწილეობას
მიიღებს რაიონულ და რესპუბლიკურ კონკურსებში.
კლუბის წევრები:
მე-9 / 1 კლასი
1. ნინო ყუბანეიშვილი (კაპიტანი)
2. მარიამ ზოსიაშვილი;
3. გიორგი ქართველიშვილი;
4. თენგიზ გოგიაშვილი;
5. ნინი სულამანიძე;
6. დავით აფრიდონიძე.
მე-9/2 კლასი
1. გიორგი გოგიაშვილი (კაპიტანი)
2. ანა თაბაგარი;
3. რუსუდან შარვაძე;
4. ლანა აფრიდონიძე;
5. გიორგი ცირეკიძე;
6. ანა სვანიძე;
მე-10/მე-11 კლასი
1. გვანცა ბეჟუაშვილი;
2. მარიამ გოგიაშვილი (კაპიტანი);
3. თამარ მარგველაშვილი;
4. თორნიკე ყუფარაძე;
5. დიმერი ჩხიკვაძე;
6. ჟანა ყუფარაძე;
7. მარიამ თვალავაძე (სათადარიგო);
8. ჯემალ ყუბანეიშვილი (სათადარიგო);
მე-12 კლასი
1. გიორგი ყუბანეიშვილი;
2. დავით ყუბანეიშვილი;
3. მაგდა ჩხიკვაძე;
4. თეონა ყუფარაძე;
5. მარიამ ნიშნიანიძე;
6. იამზე ბუცხრიკიძე.
I
შემოდგომის სეზონის
კითხვები
1.სერისააკნიუტონისკემბრიჯისმათემატიკურიინსტიტუტისშენობააგებულიაიმისგათვალისწინებით, რომმათემატიკოსებსჰქონდეთკოლეგებთანმუდმივადიდეებისგაცვლისსაშუალება, ინსტიტუტისშენობაშიმოძრაობისდროსაცკი.ამმიზნით, ინსტიტუტისუკლებლივყველაოთახში, მათშორისტუალეტებშიცდალიფტშიცკიარის... რა?
პასუხი:დაფადაცარცი.
2.სტატისტიკამ 1977 წელსნიუ-იორკშიადამიანისკბენის 24 712 შემთხვევადააფიქსირა.აქედანპირველადგილზეძაღლიდგას (22 076 შემთხვევა), მეორეზე - კატა (1 152 შემთხვევა). დაასახელეთამსიისმესამეწევრი, თუმისიმაჩვენებელია 892 შემთხვევა.
პასუხი:მესამეადგილზეადამიანიდგას.
3.დაასრულეთჰემინგუეისსიტყვები:
“ყველაამბავი, თუმასბოლომდემოვყვებით, მთავრდება...” რით?
პასუხი:“...სიკვდილით”.
4.აფრიკელებმაპირველადრომნახესტანკი,
მასუწოდეს “ფარუ”, რაცერთ-ერთიტომისენაზენიშნავსცხოველს, რომელსაცასეთუისეჩვენცვიცნობთ.რომელიცხოველიაეს?
პასუხი:ესცხოველიამარტორქა.
5.ამსტერდამელიუფოლოგიპროფესორიიანდერმეერითვლის, რომთუდედამიწაზეარამიწიერიცივილიზაციაჩამოფრინდება, ისდაინტერესდებაუპირატესადსამირამით: წყლით, ალკოჰოლითდა ... რით?
პასუხი:ქალებით.
6.ერთიბრიტანულისამეცნიეროჟურნალისგამოკვლევებმააჩვენა, რომაშშ-სმეცნიერებათააკადემიისწევრებიდანასეთიადამიანებიმხოლოდ 65 პროცენტია. განსაკუთრებითდიდირაოდენობითისინიბიოლოგებს (79%) დაფიზიკოსებს (76%) შორისარიან. რატიპისხალხზეასაუბარი?
პასუხი:საუბარიაათეისტებზე.
7. ონონელიტუნგუსებითვლიან, რომმთელდედამიწაზეხეებისრაოდენობისდათვლაპირდაპირთქვენისახლიდანაცშეგიძლიათ, მთავარიამოთმინებაგეყოთ. რაუნდადათვალოთთქვენ, რათაგაიგოთ, თურამდენიხეადედამიწაზე?
პასუხი:თქვენუნდადათვალოთცაზევარსკვლავებისრაოდენობა (მათიაზრით, ყოველხესაქვსთავისივარსკვლავიდაპირიქით).
8.
ჩინეთისპროვინციახუანშიწყვილებმაქორწილისწინსპეციალურფონდშიუნდაშეიტანონგადასახადი, რომელიცდაახლოებით 850 აშშ-სდოლარსუდრის. რაშემთხვევაშიდაიბრუნებენისინიამფულსთოთხმეტიწლისშემდეგ?
პასუხი:თუამდროისთვის 1 შვილზემეტიარეყოლებათ.
9. დასავლეთევროპაშიმისისახელიჟღერსდაახლოებითროგორცუფლისცხვარი, მზისხბოანმზისხოჭო. რუსეთშიცდაახლოებითიგივესახელითმოიხსენიებენ. ჩვენთან, კიესსიტყვაორისხვასიტყვისშერწყმასწარმოადგენს, რომლიდანაცერთ-ერთისაკუთარისახელია. ხოლორაცშეეხებამეორესიტყვას, იგიიმავეკლასის (რატომღაც) სხვაწარმომადგენლისსახელია, რომელშიცჩვენიმთავარიგმირიამოქცეული. დაასახელეთესსახელი.
პასუხი:საუბარიიყოჭიამაიაზე
10. რიო-დე-ჟანეიროსერთ-ერთსადალაქოშიასეთპლაკატსწააწყდებით:
ადმინისტრაციაპატივცემულკლიენტებსსთხოვს, პირისპარსვისდროსოსტატდალაქთანნუჩამოაგდებენლაპარაკსორგარკვეულთემაზე. წინააღმდეგშემთხვევაში, ადმინისტრაციაკლიენტისსახისგაჭრაზეპასუხსარაგებს.
დაასახელეთესორითემა, რომელზეცსაუბარიასესახიფათოარიო-დე-ჟანეიროშიდალაქთან.
ადმინისტრაციაპატივცემულკლიენტებსსთხოვს, პირისპარსვისდროსოსტატდალაქთანნუჩამოაგდებენლაპარაკსორგარკვეულთემაზე. წინააღმდეგშემთხვევაში, ადმინისტრაციაკლიენტისსახისგაჭრაზეპასუხსარაგებს.
დაასახელეთესორითემა, რომელზეცსაუბარიასესახიფათოარიო-დე-ჟანეიროშიდალაქთან.
პასუხი:ფეხბურთიდაპოლიტიკა.
11.ერთმაინგლისურმაკომპანიამდაიწყოკომპიუტერზემომუშავეთათვისახალიაქსესუარისგამოშვება, რომელსაცუკვედიდიხანიაიყენებენმძღოლები. მაგრამ, თუმძღოლებისათვისესაუცილებელიატრიბუტია, კომპიუტერზემომუშავეთათვისესმხოლოდაქსესუარია, რომელიცაძლევთმათსაშუალებასმუშაობისასარმოწყდნენთავიანთსაქმეს. რააქსესუარიაეს?
პასუხი:უკანახედვისსარკე.
12. ერთ-ერთმაგამოჩენილმაქართველმახელოვანმათავისმემუარებშიდაწერა: "ისჩემიქმნილებაა, ჩემიშვილია. მაგრამამავედროსისჩემიდედაა, ყოველიჩვენთაგანისდედაა." რომელქმნილებაზედაიწერაესსიტყვები?
პასუხი:"ქართლისდედა".
13.ძველიინგლისურიტრადიციისმიხედვით, წმინდამიხეილისდღესმიღებულიიყოწმინდაადგილებზესალოცავადაუცილებლადცხენზეამხედრებულიწასვლა. რომელიდანაშაულიარისჯებოდაამდღეს?
პასუხი:ცხენისმოპარვა
14.რომისსასამართლოშინებისმიერისაქმისგარემოებისგარჩევისპროცედურაშედგებოდა 7 კითხვისგან. აიოთხიმათგანი: ვინ? ვისიდახმარებით? რისთვის? როგორ?..
დაასახელეთდანარჩენი 3 კითხვა.
დაასახელეთდანარჩენი 3 კითხვა.
პასუხი:რა? სად? როდის? :-)
15.იგიათასიწლისწინგამოიგონესეგვიპტელებმადათავდაპირველადმხოლოდმაღალჩინოსანპირთათვისიყოგანკუთვნილი.ძველეგვიპტეშიმასმემკვიდრეობითგადასცემდნენშთამომავლობას. მისითანამედროვევარიანტისსამშობლოდკისაფრანგეთიამიჩნეული. დღესიგითითოეულიჩვენთაგანისთვისცხოვრებისჩვეულებრივიატრიბუტია, თუმცაზოგისთვისარცმისთვისბრძოლააუცხო. რაარისეს?
პასუხი:საუბარიაჩვეულებრივსკამზე.
16. დაწერეთის აბრევიატურა/სიმბოლო , რომლებიც, ლეონარდლივინსონისაზრით, ”ქმნიანილუზიას, რომთქვენიცითგაცილებითმეტი, ვიდრეიცითსინამდვილეში”.
პასუხი:”დაა.შ.” // და სხვ.
17. ციტატაალბერკამიუსერთ-ერთინაწარმოებიდან: ”პირველიჰგავსთვალისმომჭრელსინათლეს, რომელიცგაბრმავებს... მეორეკიბინდბუნდს, რომლისფონზეცსაგნისმოხაზულობადაიჩრდილება”. აქნახსენებიპირველიდამეორეანტონიმებია... დაასახელეთპირველიცდამეორეც.
პასუხი:ესენიასიმართლედასიცრუე.
18.1954
წელსქ.
სან-ბერნარდინოშივინმერეიკროკიშევიდასასუზმეშიდაგანცვიფრებულიდარჩაიმით, რომკოქტეილი, კარტოფილიდაჰამბურგერიმასმიართვესნახევარწუთშიდასულ 15 ცენტად. რადაარსაამისშემდეგრეიკროკმა?
პასუხი:“მაკდონალდსის” რესტორნები
19. ერთ-ერთპედაგოგიურჟურნალშირუბრიკით ”გამოჩენილიადამიანებიმერხთან” დაიბეჭდაკარიკატურა. მასზეგამოსახულიაჭაბუკიივანკრილოვი, რომელიცდაფასთანპასუხობსგაკვეთილს, მასწავლებელიკიმასეკითხება: “რატომყვებითმუდმივადიგავებსჩემსგაკვეთილზე?”. რასაგანსასწავლიდაესმასწავლებელი?
პასუხი:ზოოლოგია
20. იაპონიაშიარსებობდაწეს-ჩვეულება “ძუნ-სი” – სიკვდილიბატონისშემდგომ. ითვლებოდა, რომესუზრუნველყოფსუწინდელურთიერთობებსმსახურსადაბატონსშორისშემდგომრეინკარნაციებში. ამიდეამდაღიდაასვამოქალაქეთაზნე-ჩვეულებებსდაგადაიზარდაორმაგითვითმკვლელობებისეპიდემიაში. დამისახელეთყველაზეცნობილიმაგალითი!
პასუხი:რომეოდაჯულიეტასთვითმკვლელობა
20. 1958 წელსამერიკელმადორისლილიმდაწერაწიგნი “როგორგაჰყვეცოლადმილიონერს?!”.გამოცემადიდიპოპულარობითსარგებლობდადაერთგვარსახელმძღვანელოდაცკიიქცა. გავიდა 30 წელიდადორისმახელიმოჰკიდაახალწიგნს. რაუწოდამანახალგამოცემას?
პასუხი:“როგორგაჰყვეცოლად მილიარდერს?!”
21. ინგლისელებისმიერფეხბურთისსიყვარულიუზომოადასაქვეყნოდააცნობილი. ფანებისდაწყნარებათამაშისდროსპრაქტიკულადშეუძლებელია, ისინიღრიალებენ, მღერიან, უკრავენყველანაირდასარტყამდაჩასაბერინსტრუმენტებზედაასექომაგობენთავიანთგუნდს. რატომარისმუდმივადგულგრილიდაინარჩუნებსსამარისებულსიჩუმესლონდონის “არსენალის” 120 გულშემატკივარი, მიუხედავადიმისა, რომისინიარტოვებენარცერთმატჩს “ჰაიბრეისტედიუმზე”?
პასუხი:ისინიდასფლავებულიარიანსტადიონისგაზონისქვეშ
22.ბრიტანიკისენციკლოპედიისუკანასკნელიმონაცემებისმიხედვით, ესენაგამოყენებისმხრივმეოთხეადგილზეააშშ-შიინგლისურის, ესპანურისადაიტალიურისშემდეგ. მისიერთ-ერთიწინამორბედიშემუშავებულიიქნასაფრანგეთშიდაამერიკაშიგამოჩნდამხოლოდმე-19 საუკუნისდასაწყისში. დაასახელეთესენა!
პასუხი:ჟესტებისენა
23.რასუწოდაამერიკელმაპუბლიცისტმავენსპაკარდმა: “ხელოვნებადაუმიზნოთავშიდამოარტყასაფულეში”?
პასუხი:რეკლამას
24.ფრანგიმხატვარინიკოლაპუსენიამბობდა, რომნამდვილიხელოვანისთვისXაუცილებელიპირობაა. ცნობილია, ბევრიხელოვანი,
რომლებსაც ჰქონდათ ეს პირობა -პოეტი, ტერენტიგრანელი, მხატვარი ვინსენტ ვან
გოგი... ხოლოჟანპოლიამბობდა, რომXარისბევრინაკლისდაიმავდოულადყველაგამოგონებისდედა. დამისხელეთსიტყვა, რომელიცმეშევცვალასიტყვით „სიკვდილი“!
პასუხი:სიღარიბე
25. მეარშევქმნინივთიერებას,
რომელიცგამოიწვევსსიკვდილს. მეარშევქმნიფორმულას, რომელსაცშეეწირებახალხი. მეარშევქმნიმექანიზმს, რომელმაცშეიძლებამიგვიყვანოსფატალურშედეგამდე”. ესარისგამოჩენილიამერიკელიმწერლისსიტყვები, რომლითაცმანმიმართადამსწრესაზოგადოებას, მასაჩუსეტსისტექნოლოგიურინსტიტუტშიგამოსვლისდროს. თქვენკიუნდადაასახელოთავტორიიმისა, რაცშეიქმნამრავალისაუკუნისწინდარისისაკუთარიინტერპრეტაციაც, ამსიტყვებითმოახდინაზემოთხსენებულმამწერალმა.
პასუხი:ჰიპოკრატე
26.
მადაგასკარსუკავიამეორეადგილიმსოფლიოშიმისტერიტორიაზებინადარიპრიმატებისმრავალფეროვნებისმიხედვით. რომელქვეყანასუკავიაპირველიადგილი?
პასუხი:ბრაზილიას
27. 1915 წელსგერმანულიარმიისმორიგიშემოტევისდროსრუსიჯარისკაცებიჩიოდნენ, რომოფიცრებსუკეთესი „სპილოები“ ჰქონდათ, ვიდრემათ. დაასახელეთ, თურასუწოდებდნენრუსიჯარისკაცები „სპილოს“.
პასუხი:აირწინაღი
28. შვედმამეცნიერებმაგამოიგონესსაწოლი, რომლისთავიც, როცაზედვინმესსძინავს, გარკვეულშემთხვევებშინელ-ნელამაღლაიწევა, ხოლოცოტახანში - საწყისპოზიციასუბრუნდება.
შეკითხვა: რაშემთხვევაშიიწევსსაწოლისთავი?
შეკითხვა: რაშემთხვევაშიიწევსსაწოლისთავი?
პასუხი:თუკიმწოლიარეხვრინავს
29. არტურკონანდოილისპირველრომანს, რომელიცარგამოქვეყნებულა, „ჯონსმიტისაღსარება“ ერქვა. მწერალმახელნაწერირედაქციასგაუგზავნა, თუმცანაწარმოებიგზაშიდაიკარგა. რამდენიმეწლისშემდეგკონანდოილიიხსენებდა: „სასოწარკვეთა, რომელშიცხელნაწერისდაკარგვამჩამაგდო, ვერშეედრებაიმისშიშს, რომ...“ დაასრულეთფრაზა.
პასუხი:...რომხელნაწერსიპოვიან.
30.
მეცხარამეტესაუკუნისინგლისშიმოქმედებდაძალიანუცნაურიბანდა, რომელთასაქმიანობადისტრიბუციადაცშეიძლებაჩაითვალოს. საქმეიმაშიმდგომარეობს, რომისინიიპარავდნენერთიშეხედვითსრულიადგამოუსადეგარ, მალფუჭებად „საქონელს“ დაევროპისსხვადასხვასამედიცინოკოლეჯშიაბარებდნენ, რაციმდროინდელინგლისშისასტიკადიყოაკრძალული. მითხარითრისდისტრიბუციასეწეოდნენისინი.
პასუხი:გვამების
31. პითაგორაამბობდა: „დაზოგეტთქვენიშვილებისცრემლები, რათაისინიდაიღვაროსიქ“ შეკითხვა: მაშსად? რასგულისხმობდაპითაგორა?
პასუხი:თქვენსსაფლავზე
32. აინშტაინიამბობდა: „ვიდრეისინიშემოესეოდნენფარდობითობისთეორიას, მემესმოდაიგი, მაგრამახლათავადაცარვიცირაარისფარდობითობისთეორია. დაასახელეთმეცნიერება, რომლისწარმომადგენლებზესაუბრობდააინშტაინი.
პასუხი:მათემატიკა (ამბობენ, რომაინშტაინსმათემატიკაცუდადესმოდა.)
33. ძველჩინეთშიამსპეციალიზაციისექიმებისწავლისასიყენებდნენხისდაფასდალურსმნებს. ყურადღებაშეკითხვა: დაასახელეთესსამედიცინოსპეციალიზაცია!
პასუხი:სტომატოლოგი (დანტისტი)
34. რამცენარეშეიტანამეთექვსმეტესაუკუნისსაფრანგეთშიფრანგმადიპლომატმა, გვარადნიკომ?
პასუხი:თამბაქო
35. თავდაპირველადიაპონელებიგამოიყენებდნენფრაზას „ჰაი, იოგოძიმაუსი“ („მემაქვსსაქმე“). მოგვიანებითისშეიცვალასიტყვებით „მოსიმასუ, მოსიმასუ“ („ვლაპარაკობ, ვლაპარაკობ“), რომელიცდროთაგანმავლობაშიშემცირდადღევანდელ „მოსი-მოსიმდე“. დაასახელეთ, თურასვამბობთჩვენანალოგიურვითარებაში.
პასუხი:ალო
36.გალურიტომებისქურუმებიასრულებდნენერთმეტადეფექტურრიტუალს, რომლისწყალობითაცომისშემთხვევაშიჯარისუსწრაფესადშეგროვებაიყოშესაძლებელი.არგეკითხებით, რასწარმოადგენდაესრიტუალი, დაასახელეთთუვისისიკვდილითმთავრდებოდაიგი.
პასუხი:ყველაზებოლოსგამოცხადებულიმეომრის
37. ბრიტანელიკომიკოსის, კენდოდისთქმითჰონოლულუიდეალურიადგილიადასვენებისთვის. იქყველაფერია - აცხადებსკენი - ქვიშაბავშვებისთვის, მზე - ცოლისთვისდაზვიგენები... ვისთვისააგანკუთვნილიზვიგენებიდოდისაზრით?
პასუხი:სიდედრისთვის
38. ბრიტანელიფანტასტის, ბრაიანოლდისისრომანშიაღწერილიადედამიწისიძულებითდატოვებისისტორია. ხომალდისეკიპაჟისერთერთიწევრიმეცხოველეობისსპეციალისტია. ერთიწუთისშემდეგგვითხარითმისიმეტსახელი.
პასუხი:ნოე
39. 1776 წელს (10/04) კეიმს კუკის მეთაურობით წარგზავნილმა
ექსპედიციამ შეამჩნია კუნძული ტაელი. მატროსები შორიდან შესცქეროდნენ კუნძულს და ყვიროდნენ: „შეხედეთ, როგორი
ხანძარია“, მაგრამ ისინი ცდებოდნენ. რაში?
პასუხი:
კუნძულზე წითელფოთლიანი ხეები ხარობდა.
40. ეს მწერალი პატარაობისას
უფლისწულივით იზრდებოდა, მის ყველა კაპრიზს უსიტყვოდ ასრულებდნენ. აღზრდის ასეთი
მეთოდის გამო მოგვიანებით უსაყვედურა მშობლებსა და აღმზრდელებს. წლების მანძილზე
მას მეგობრობას მაიმუნი „ჟაკო“ უწევდა. ბედის ირონიით, ფუფუნებაში გაზრდილმა
სემოქმედმა სიცოცხლის უმეტესობა სიღარიბეში გაატარა და სიცოცხლე ფსიქიატრიულ
საავადმყოფოში დაასრულა. დაასახელეთ ეს მწერალი
პასუხი: ალექსანდრე ყაზბეგი.
41. დაასახელეთ ქვეყანა, რომელშიც გათბობის სისტემა
გეიზერების ენერგიაზეა დაფუძნებული.
პასუხი:
ისლანდია.
42. მოგებაშვილი - გოგებაშვილი
* * * * * *
დებატებკლუბი
(დებულება)
კლუბის მიზანი:
- მოსწავლეთაშორისდებატებისკულტურისჩამოყალიბება;
- მოსწავლეთათავისუფალიდროისსწორადორგანიზება;
- დისკუსიებისორგანიზებასკოლის, საზოგადოებისთვისაქტუალურსაკითხებზე;
- მოსწავლეთადაინტერესებასასკოლოაქტივობებშიმონაწილეობისკუთხით;
- დაინტერესებულმოსწავლეთაწახალისება;
- მოსწავლეთააქტიურადჩართვასაზოგადოებისთვისაქტუალური საკითხებისგანხილვაში.
აქტივობები:
- დებატებისკლუბისჩამოყალიბება;
- კლუბისდებულებისმომზადება;
- კლუბშიდაინტერესებულმოსწავლეთაგაწევრიანება;
- დებატებისორგანიზებამინიმუმთვეშიერთხელიმპერიოდისთვისაქტუალურსაკითხებზე;
- დისკუსიებისორგანიზებაყოველ 2 კვირაშიერთხელ;
მინი დებულება:
- დებატებისკლუბშიგაწევრიანებაშეუძლიაIX-XII კლასებისმოსწავლეებს;
- კლუბშიძირითადი წევრებისრაოდენობა10,
სათადარიგო -2;
- კლუბისმმართველიორგანოაკლუბისწევრთასაბჭო, რომელიცპასუხისმგებელიაკლუბისმიერგანხორციელებულაქტივობებზე;
- კლუბისორგანიზებით, უნდაჩატარდესდებატებისკოლის,
საზოგადოებისთვისიმდროისთვისაქტუალურსაკითხებზე.
- კლუბისწევრიაუცილებლადუნდამონაწილეობდესკლუბისმიერორგანიზებულიდებატებისუმრავლესობაში;
- დებატებისდებულებაგანისაზღვრებაშემდეგნაირად:
Ø დებატებისკონკრეტულთარიღსდათემასგანსაზღვრავსკლუბისწევრთასაბჭო;;
Ø დებატებშიმონაწილეობასიღებსორიმოპაექრეგუნდი;
Ø გუნდებისშემადგენლობასდაფუნქციებსგანსაზღვრავსკლუბისწევრთასაბჭო;
Ø
მოპაექრეგუნდებისშემადგენლობაუნდადაკომპლექტდესკლუბისწევრებისგან.;
Ø
დამკვირვებელიგუნდიშესაძლოადაკომპლექტდესკლუბისარაწევრიმოსწავლეებისგან;
Ø
დებატებშიმონაწილეგუნდებსაფასებსჟიური;
შეფასების კრიტერიუმები
- კრიტიკულობა;
- რეგლამენტისსწორად გამოყენება
- მონაწილეთავიზუალურიმხარე;
- მოწინააღმდეგისშეცდომებისსწორადგამოყენება;
5.
მოწინააღმდეგისაზრისპატივისცემა;
6.
კორექტულობა;
7.
არგუმენტაციის
უნარი.
მოსალოდნელი შედეგები:
- სკოლაში ჩამოყალიბდება დებატების კლუბი, რომელიც ყოველთვიური ღონისძიებებით კიდევ უფრო გამოაცოცხლებს სასკოლო ცხოვრებას;
- კლუბის საქმიანობის შედეგად, ყოველთვიურადგაიმართებადებატებიდადისკუსიებისკოლის, საზოგადოებისთვისაქტუალურსაკითხებზე;
- გაიზრდებამოსწავლეთააქტიურობისდონე;
- მოსწავლეებშიდებატებშისხვადასხვასახითჩართულობისშედეგადგანვითარდებადებატებისკულტურა;
- წახალისდებიანდაინტერესებულიმოსწავლეები, რომლებსაცმიეცემათსაკუთარიშესაძლებლობებისგანვითარებისშანსი;
- მოსწავლეებიაქტიურადჩაერთვებიანსკოლისადასაზოგადოებისთვისაქტუალურისაკითხებისგანხილვაში.
- სკოლის დებატკლუბი მონაწილეობას მიიღებს
რაიონულ ეტაპზე გამართულ დებატებში.
კლუბის წევრები:
1. მარიამ ზოსიაშვილი;
2. ანა სვანიძე
3. ნინო ყუბანეიშვილი;
4. ნინი სულამანიძე;
5. ლანა აფრიდონიძე;
6. გიორგი გოგიაშვილი;
7. დიმერი ჩხიკვაძე;
8. გვანცა ბეჟუაშვილი;
9. მარიამ გოგიაშვილი;
10. იამზე ბუცხრიკიძე;
11. დავით ყუბანეიშვილი;
12. მარიამ თვალავაძე;
13. მაგდა ჩხიკვაძე
No comments:
Post a Comment