Tuesday, August 12, 2014

ორთოგრაფიულად მართებული ფორმები

სწორია
არასწორია

რამდენიმე
რამოდენიმე
ჩანს
სჩანს
ვიღაცები/რაღაცები
ვიღაცეები/რაღაცეები
აქეთ
აქით
იქ
იქეთ
ჩვენგანი/თქვენგა-
ნი/მათგანი
ჩვენთაგანი/თქვენთაგანი/მათთაგანი
ფაქტობრივად
ფაქტიურად
მეორეული
მეორადი
რა თქმა უნდა
რათქმაუნდა
არა მარტო
არამარტო
არა მხოლოდ
არამხოლოდ
არა უადრეს
არაუადრეს
არა უგვიანეს
არაუგვიანეს
არა უმეტეს
არაუმეტეს
რა თქმა უნდა
რათქმაუნდა
სძულს
ძულს
სწამს
წამს
სძინავს
ძინავს
ჰკითხა
კითხა
ჰყავს/ჰყავდა
ყავს/ყავდა
ჰგონია
გონია
ჰქონდა
ქონდა
არც ერთი
არცერთი
არაერთი
არა ერთი
მოსწონს
მოწონს
რაები
რეები
ვინ(მრ.რიცხვში)
ვინები
ალბათ
ალბად
უნებლიეთ
უნებლიედ



სწორია
არასწორია
იცვამს
იცმევს
სვამს
სვავს
აბამს
აბავს
კბეჩს
კბიჩავს
ტეხს
ტეხავს
ჩეხს
ჩეხავს
გლეჯს
გლიჯავს
ფხეკს
ფხიკავს
სრესს
სრისავს
ჭყლეტს
ჭყლიტავს
ზელს
ზილავს
ბრეცს
ბრიცავს
გრეხს
გრიხავს
ავითარებს
ანვითარებს
აზოგადებს
ანზოგადებს
აიარაღებს
ანიარაღებს
ასახიერებს
ანსახიერებს
აცალკევებს
ანცალკევებს
აცვიფრებს
ანცვიფრებს
აახლებს
ანახლებს
ავრცობს
ანვრცობს
ათავისუფლებს
ანთავისუფლებს
ახორციელებს
ანხორციელებს
აღვნიშნავს
ავღნიშნავს
აღვბეჭდავ
ავღბეჭდავ
აღვწერ
ავღწერ
აღვნუსხავ
ავღნუსხავ
აღვზრდი
ავღზრდი
აღვრიცხავ
ავღრიცხავ
კურნავს/იკურნება
ნკურნავს/ინკურნება
ფეთქავს
ფეთქს
რეკავს
რეკს

სწორია
არასწორია

ჩემ მიერ/ჩვენ მიერ
ჩემს მიერ/ჩვენს მიერ
შენ მიერ/თქვენ მიერ
შენს მიერ/ თქვენს მიერ
ჩემ გამო/ჩვენ გამო
ჩემს გამო/ჩვენს გამო
შენ გამო/ თქვენ გამო
შენს გამო /თქვენს გამო
ჩემ შესახებ/ჩვენ შესახებ
ჩემს შესახებ/ჩვენს შესახებ

შენ შესახებ/თქვენ შესახებ
შენს შესახებ/თქვენს შესახებ
ჩემ გარდა/ჩვენ გარდა
ჩემს გარდა/ჩვენს გარდა
შენ გარდა/თქვენ გარდა
შენს გარდა/თქვენს გარდა
ჩემკენ/ჩვენკენ
ჩემსკენ/ჩვენსკენ
შენკენ/თქვენკენ
შენსკენ/თქვენსკენ
ჩემ/ ჩვენ წინაშე
ჩემს/ ჩვენს წინაშე
შენ/თქვენ წინაშე
შენს/თქვენს წინაშე
ჩემ/ ჩვენ მიმართ
ჩემს/ ჩვენს მიმართ
შენ/თქვენ მიმართ
შენს/თქვენს მიმართ
მე და შენ შორის
ჩემ და შენ შორის
შენ და ჩემ შორის
შენ და ჩემს შორის
ასე/ასეთი
ესე/ესეთი
ახლა/ახლანდელი
ეხლა/ეხლანდელი
ახლახან
ეხლახან
მით უმეტეს
მითუმეტეს
მით უფრო
მითუფრო


No comments:

Post a Comment

წიგნის კლუბის მეორე შეხვედრა

 2023 წლის 20 ოქტომბერს წიგნის კლუბში "ვკითხულობთ ქართულს" მეორე შეხვედრა გაიმართა.  თემა - ნ. დუმბაძის "ძაღლის" განხილვ...