Sunday, August 10, 2014

შემაჯამებელი - ”ვეფხისტყაოსანი” და საქართველოს ისტორია

ისტორია
„ვეფხისტყაოსანი“

v  თამარ მეფის აღზრდა-განთლებაზე განსაკუთრებით ზრუნავდა მამიდა რუსუდანი - ხორასნის სულთნის ცოლყოფილი, რომელიც დაქვრივების შემდეგ საქართველოში დაბრუნდა.




Ø  თინათინის გამეფების შემდეგ, როსტევან მეფე მაინც
აქტიურ პოლიტიკურ მოღვაწეობას განაგრძობს.
v  იური უფლისწულზე თამარის დაქორწინების საკითხი ქართული მხარის ინიციატივით განიხილებოდა





Ø  ტარიელი ფიქრობს, რომ ტახტის მემკვიდრეა და ბრძოლას აპირებს თავისი პოზიციის დასაცავად:
(„ინდოეთი ჩემი არის, არვის მივცემ ჩემგან კიდევ“)
v  გიორგი მე-3-მ სიცოცხლეშივე გაამეფა თამარი



v  „იგია ჩემი სიცოცხლე, უწყალო ვითა ჯიქია“ (რუსთაველი თამარის შესახებ)




Ø  ხვარაზმელი უფლისწული, რომლიც ტახტის მემკვიდრედ განიხილებოდა, სამეფო კარის გადაწყვეტილებით (ნესტანი) მოკლეს.
v  გიორგი მესამე „შვიდთა სამეფოთა“ მფლობელია




Ø  როგორც თინათინი, ისე ნესტანი მეფის ერთადერთი მემკვიდრეა




Ø  ინდოეთის სამეფო ტახტის დასაკავებლად ორი შტოს პრეტედენტი „იბრძვის“

დემეტრე I



დავით V                                                     გიორგი III
დემნა ბატონიშვილი                       თამარი


შეადგინეთ ანალოგიური სქემა „ვეფხისტყაოსნის“ მიხედვით



შეფასების სქემა 

შემაჯამებელი N3
თარიღი : 10.04.2014წ.
თემა: „ვეფხისტყაოსანი და მე-12 საუკუნის საქართველო“

ქართ.X. 1. მოსწავლესშეუძლიამონაწილეობისმიღებასაკლასოდასასკოლოდისკუსიებში.
·         მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს;
·         მსჯელობს არგუმენტირებულად, გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა;
·         იყენებს ფაქტებს და ციტატებს სხვადასხვა წყაროდან საკუთარი მოსაზრების გასამყარებლად;

ქართ.X. 9. მოსწავლესშეუძლიასხვადასხვაჟანრისმხატვრულინაწარმოებისგაანალიზება.

·         აკავშირებს მხატვრულ ნაწარმოებს ისტორიულ კონტექსტთან და თანამედროვეობასთან (მსჯელობს იმის შესახებ, თუ როგორ აისახა ისტორიული ვითარება, ეპოქის კულტურული და ლიტერატურული ტრადიციები ამა თუ იმ ნაწარმოებში).


I.                    ცხრილის შევსება -10ქ.
II.                 სქემის შედგენა-2ქ.
შეფასების საგანი
3
2
1
0
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს;





მსჯელობს არგუმენტირებულად, გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა;




იყენებს ფაქტებს და ციტატებს სხვადასხვა წყაროდან საკუთარი მოსაზრების გასამყარებლად;





III.               დისკუსია-8ქ.                      








საბოლოო შეფასება: მიღებული ქულათა ჯამი გაიყოფა 20-ზე (ტესტის მაქსიმალური ქულა) და გამრავლდება 10-ზე




1.    ბეჟუაშვილი გვანცა-
2.    გოგიაშვილი მარიამ-
3.    მარგველაშვილი თამარ-
4.    ყუფარაძე თორნიკე-
5.    ყუფარაძე ჟანა-
6.    ჩხიკვაძე დიმერი-









            --------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment

წიგნის კლუბის მეორე შეხვედრა

 2023 წლის 20 ოქტომბერს წიგნის კლუბში "ვკითხულობთ ქართულს" მეორე შეხვედრა გაიმართა.  თემა - ნ. დუმბაძის "ძაღლის" განხილვ...